ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11 DE DESEMBRE DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 21.20 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1 Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2 Aprovació inicial del projecte obra ordinària anomenat "urbanització de la riera Gavarra" 3 Aprovació de les actes de preus contradictoris núm. 1 i 2 i les certificacions 1, 2 i 3 de les obres d'urbanització de la plaça Universitat 4 Adhesió de l'Ajuntament de Canet de Mar a l'Agrupació de Municipis Titulars del Servei de Transport Urbà de la regió metropolitana de Barcelona (AMTU) 5 Aprovació del conveni de cooperació amb el Consell Comarcal del Maresme en matèria de transport adaptat per a persones amb discapacitat i gent gran amb dependència de la comarca del Maresme i acceptació de la subvenció 6 Aprovació del conveni a signar amb l'Organisme de Gestió Tributària per a la cessió gratuïta de 4 PDA a l'Ajuntament de Canet de Mar 7 Relació de decrets des del dia 24 al 28 de novembre de 2008 8 Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 4 de desembre de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ INICIAL DEL PROJECTE D'OBRA ORDINÀRIA ANOMENAT URBANITZACIÓ RIERA GAVARRA Atès que aquest Ajuntament considera convenient procedir a executar les obres d'urbanització de la riera Gavarra, tenint en compte que aquesta seria la darrera fase del "Projecte d'urbanització de les rieres St. Domènec, Gavarra i Buscarons". Atès que aquesta darrera fase abasta les obres corresponents a la totalitat de la riera Gavarra resolent les trobades amb els carrers que s'hi aboquen. Atès que la riera Gavarra és una de les vies d'accés a Canet de Mar més importants, tant a través de l'autopista C-32, com de la carretera N-II, la qual cosa suposa que el trànsit en aquesta via sigui molt intens durant totes les hores del dia. Atès que en base a aquesta proposta, l'empresa Roselló-Sangenís arquitectes, SCP, redactors dels projectes corresponents a les rieres St. Domènec i Buscarons i continuant la tasca començada d'urbanització de les tres rieres més importants de Canet de Mar, va presentar un projecte d'urbanització de la Riera Gavarra entre la Plaça de la Llenya i Ronda Sant Elm. Fase 3. Riera Gavarra. Vist l'informe emès en data 1 de desembre de 2008, per l'arquitecte tècnic municipal que es transcriu a continuació: INFORME SERVEIS TÈCNICS MUNICIPALS DE ASSUMPTE PROJECTE D'URBANITZACIÓ DE LA RIERA GAVARRA. Amb data 21/11/2008 i registre d'entrada 6622, en MS i JMR ha presentat una còpia del Projecte d'urbanització de la Riera Gavarra de Canet de Mar entre la Plaça de la Llenya i la Ronda Sant Elm. El projecte d'urbanització de la riera Gavarra, ha estat redactat, per encàrrec de l'Ajuntament de Canet de Mar, per Roselló/ Sangenís arquitectes s.c.p. El projecte d'urbanització té per objecte la reurbanització de la totalitat de la riera Gavarra des de la plaça de la Llenya fins a la Ronda Sant Elm. L'àmbit del projecte afecta únicament al sòl urbà i ja es disposa dels terrenys necessaris per a realitzar les obres. La superfície total d'actuació és de 4.692,79 m2. D'acord l'article 70 del Decret legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya, el projecte d'urbanització conté: 1. Memòria descriptiva de les característiques de les obres. 2. Plànol de situació en relació amb el conjunt urbà. 3. Plànols de projecte i de detall. 4. Amidaments. 5. Quadres de preus. 6. Pressupost. 7. Plec de condicions tècniques. 8. Pla d'etapes D'acord amb el Decret 179/1985, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres activitats i serveis dels ens locals, el projecte inclou els següents documents addicionals: 1. Un programa de desenvolupament dels treballs. 2. Una proposta de classificació de contractistes. 3. Un estudi de seguretat i salut. 4. Un estudi sobre la supressió de les barreres arquitectòniques. El projecte s'ha elaborat d'acord amb els assessoraments de les companyies de serveis i consisteix en definir gràficament i valorar les següents obres: - Adequació topogràfica i moviment de terres. - Clavegueram. - Canalització de serveis. - Ferms. - Paviments. - Jardineria. - Mobiliari urbà. D'acord amb el Decret 179/1985, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres activitats i serveis dels ens locals, el projecte defineix el pressupost d'execució material, les despeses generals, el benefici industrial i l'IVA: Pressupost d'execució material 1.640.251,64 Despeses generals 13% 213,232,71 Benefici industrial 6% 98.415,10 Subtotal 1.951.899,45 Control de qualitat 13.973,85 Pressupost d'execució per contracta 1.965.873,30 IVA 16% 314.539,73 Pressupost global de licitació 2.280.413,03 Revisat el projecte s'informa favorablement, condicionat la esmena dels següents punts: 1. Totes les partides han de disposar de preu, entre elles legalitzacions i tramitacions que tenen preu unitari de zero euros. 2. S'hauran de contemplar quatre tubs de telecomunicacions per vorera, per preveure o bé la fibra òptica o bé la TV per cable. 3. S'haurà d'aportar una secció detallada de col·locació dels tubs d'enllumenat públic, així com definir la quantitat, tipus i ubicació de les arquetes d'enllumenat. 4. En el projecte s'haurà de contemplar que totes les tapes de registre siguin anti- sorolls. 5. Afegir detalls de les trobades amb les caixes propietat de l'ACA 6. Canviar al plànol de l'esquema unifilar el nom de Riera Buscarons pel de Riera Gavarra 7. La presa de terra prevista al projecte com a cable protegit, es contemplarà com a NU 8. Treure l'adreça que el projecte diu "c/ Enric Granados (c/ Diputació - Pl Letamendi) i que "l'encàrrec de l'obra es farà a l'Arquitecte Sangenís- Rosselló" (L'encàrrec de direcció encara no està realitzat) 9. Indicar en els plànols la ubicació del creuaments, on van col·locades les malles de reforç 10. Aclarir en el punt 1.5 Enllumenat de la memòria les mides de vorera i calçada que es descriuen, atès que presenten discrepàncies. 11. Canviar l'adreça descrita del CAP, per l'actual que és Riera Gavarra, 6 De forma genèrica cal dir que: Atès que algunes de les especificacions del projecte modifiquen el projecte de cobriment de les rieres (especialment pel que fa a la recollida d'aigües superficials), s'hauria de sol·licitar informe de l'Agència Catalana de l'Aigua abans de l'aprovació definitiva del projecte. Atesa l'existència d'un acord de la Junta de Govern en quant a la quantitat i espècies de la jardineria a realitzar, caldrà que el projecte s'ajusti a la referida aprovació. El que deixem dit, als efectes oportuns Vist l'expedient administratiu de referència i, de conformitat amb el que disposa l'article 37 del ROAS, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar inicialment el projecte d'obra ordinària anomenat urbanització de la riera Gavarra, de Canet de Mar, redactat per l'empresa Roselló-Sangenís, arquitectes, SCP. SEGON.- Advertir l'empresa Roselló-Sangenís, arquitectes, SCP, que tal i com disposa l'informe emès per l'arquitecte tècnic municipal abans de l'aprovació definitiva el projecte haurà de resoldre totes les mancances assenyalades en el mateix. TERCER.- Sotmetre aquest projecte a informació pública pel termini de 30 dies, en els termes de l'article 37 del ROAS. En cas que en aquest termini no es presentin al·legacions el projecte s'entendrà aprovat definitivament. QUART.- Una vegada aprovat definitivament el projecte caldrà publicar-ho en els termes de l'article 38.2 del ROAS, mitjançant publicació en el BOP, el DOGC i el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. CINQUÈ.- Aprovar la realització de la inversió projectada, fins a la quantitat global de 1.965.873,30.- . més l'IVA de 314.539,73.-, això és, 2.280.413,03.- . 3.- APROVACIÓ DE LES ACTES DE PREUS CONTRADICTORIS NÚM. 1 I 2 I LES CERTIFICACIONS 1, 2 I 3 DE LES OBRES D'URBANITZACIÓ DE LA PLAÇA UNIVERSITAT Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 13 de desembre de 2006, aprovà inicialment el projecte d'obra ordinària consistent en l'ordenació de la coberta de l'aparcament subterrani de la riera Gavarra, 4-14 de Canet de Mar, redactat per la mercantil Bassas Arquitectes, SL, mercantil que també ostenta l'encàrrec de la direcció facultativa de les obres (en endavant la DF). Atès que la Junta de Govern Local de data 20 de desembre de 2007 adjudicà el concurs convocat per a la contractació de les obres d'urbanització de la plaça de la Universitat de Canet de Mar, circumscrites a l'anterior projecte tècnic, a la mercantil COPTALIA, SAU pel preu cert i global de 1.109.130,02 , IVA inclòs (en endavant la contractista). Atès que en data 10.6.08 la DF redactà les actes de preus contradictoris números 1 i 2, la primera de les quals ve signada, com a prova d'acceptació, per la contractista, no així la segona que, d'altra banda, no ha estat presentada a l'Administració fins el dia de la data (9.12.08). Atès que en data 14.10.08 fou presentada la certificació número 1 d'obres, expedida a la mateixa data, i en data 5.12.08 les certificacions 2 i 3, expedides, respectivament, el 14 i el 28 de novembre de 2008. Atès que fins a la presentació de l'acta de preus contradictoris número 2, al dia d'avui (9.12.08) no ha estat possible aprovar les certificacions d'obra 1 a 3, puix que totes tres introdueixen preus contradictoris previstos en aquesta acta número 2, l'aprovació dels quals ha de precedir la de les certificacions d'obra, per raons òbvies de coherència amb l'acord d'adjudicació i la concorrent perfecció del contracte. Atès que ambdues actes de preus contradictoris es subsumeixen dins del projecte modificat per a l'ordenació de la coberta de l'aparcament subterrani de la riera Gavarra, 4-14, el qual encara no ha pogut ésser aprovat per l'òrgan de contractació, perquè es troba pendent de redacció, per la DF, d'un text refós que superi les deficiències i omissions que es palesaren en l'informe tècnic que serví de base per fer-li el corresponent requeriment. Atès que aquesta Administració no pot ajornar més temps l'aprovació de les certificacions d'obra 1 a 3, respecte de les quals no disposa encara del projecte modificat al·ludit, des del moment que el proper 14 de desembre de 2008 venceria el termini a què es refereix l'article 99.4 TRLCAP, aplicable a aquest contracte, respecte de la certificació número 1, i el 14 i 18 de gener de 2009, pel que fa a la 2 i la 3, respectivament. Vist l'informe de Secretaria i Intervenció que es transcriu a continuació: "En Marcel·lí Pons i Duat, secretari de l'ajuntament de Canet de Mar, i en Toni Calpe i Jordà, interventor del mateix ajuntament, en relació amb la proposta que formula la direcció facultativa de les obres d'urbanització de la plaça Universitat de Canet de Mar, Bassas Arquitectes, SL (DF), d'aprovació de les actes números 1 i 2 de preus contradictoris, així com de les certificacions d'obra números 1, 2 i 3, en compliment d'allò establert a l'article 275.1 del TRLMC, emeten el següent Informe Primer.- Es sotmet a la consideració de l'òrgan de contractació l'aprovació de les actes de preus contradictoris números 1 i 2, l'import global de les quals no es pot saber fins que no es disposi del corresponent projecte modificat, redactat per la DF, el qual a hores d'ara encara no ha estat esmenat en els termes dictaminats pels serveis tècnics municipals. En el moment de la seva aprovació, en el seu cas, s'informarà pels qui subscriuen respecte del desviament produït en relació amb el contracte en el seu dia perfeccionat i formalitzat. Segon.- El que sí s'ha de dir en el moment present és que els preus contradictoris corresponents a les actes números 1 i 2 foren redactats per la DF en data 10.6.08, segons consta, per bé que mentre la primera acta ve signada també per la contractista de les obres, com a prova d'acceptació, no així la segona que, d'altra banda, no ha estat presentada a l'Administració fins el dia de la data (9.12.08). Tercer.- En data 14.10.08 fou presentada la certificació número 1 d'obres, expedida a la mateixa data, i en data 5.12.08 les certificacions 2 i 3, expedides, respectivament, el 14 i el 28 de novembre de 2008. Quart.- Fins a la presentació de l'acta de preus contradictoris número 2, al dia d'avui (9.12.08) no hauria estat possible aprovar les certificacions d'obra 1 a 3, puix que totes tres introdueixen preus contradictoris previstos en aquesta acta número 2, l'aprovació dels quals ha de precedir la de les certificacions d'obra, per raons òbvies de coherència amb l'acord d'adjudicació i la concorrent perfecció del contracte. Cinquè.- Ambdós preus contradictoris es subsumeixen dins del projecte modificat per a l'ordenació de la coberta de l'aparcament subterrani de la riera Gavarra, 4- 14, el qual encara no ha pogut ésser aprovat per l'òrgan de contractació, perquè es troba pendent de la redacció, per la DF, d'un text refós que superi les deficiències i omissions que es palesaren en l'informe tècnic que serví de base per fer-li, a la DF, el corresponent requeriment, en la seva qualitat de contractista consultora municipal. Sisè.- Els qui subscriuen consideren que l'Administració no pot aprovar les certificacions d'obra presentades, per quant no van acompanyades de les corresponents factures i no han estat presentades dins del termini dels 10 dies subsegüents a la seva expedició; d'altra banda, el termini d'execució de les obres ja es troba exhaurit, des del passat mes d'octubre, el que comporta que amb l'aprovació de la modificació del contracte s'hagi d'atorgar un nou termini al contractista, en funció de les circumstàncies concurrents, que haurien d'haver quedat suficientment acreditades per la DF. Setè.- Els qui subscriuen, d'altra banda, també consideren que cal retornar les anteriors certificacions d'obra, bo i denegant-ne la seva aprovació, ja que altrament reportaran un perjudici a les arques municipals de molt difícil reparació, des del moment que el proper 14 de desembre de 2008 venceran els terminis a què es refereix l'article 99.4 TRLCAP, aplicable a aquest contracte, respecte de la certificació número 1, i el 14 i 18 de gener de 2009, pel que fa a la 2 i la 3, respectivament. Aquestes certificacions ascendeixen als import