Residència Guillem Mas Fundació Privada Guillem Mas EDICTE De conformitat amb l'acord de Patronat de la Residència Guillem Mas, de data 26 de juliol de 2013, pel qual s'aproven les bases i es convoca concurs lliure per a la provisió mitjançant un contracte d'interinitat d'una plaça de treballador social, a temps parcial Les bases per cobrir la plaça esmentada són les que a continuació es relacionen: BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LA PROVISIÓ, MITJANÇANT CONCURS UNA PLAÇA DE TREBALLADOR/A SOCIAL, PER INTERINITAT, A TEMPS PARCIAL, DESTINAT A LA RESIDÈNCIA GUILLEM MAS Primera: Objecte És objecte d'aquestes bases la regulació del procés de selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs, per a la contractació d'un/a treballador/a social, a temps parcial, amb una dedicació de 30 hores setmanals, mitjançant un contracte d'interinitat, fins a la reincorporació efectiva al lloc de treball, de la persona titular de la plaça. L'esmentat lloc de treball es troba enquadrat en el grup A2, amb una retribució bruta anual de 16.800,56 Segona: Tipus de relació El tipus de relació serà de personal laboral temporal, a temps parcial i fins a la reincorporació efectiva al lloc de treball de la persona titular de la plaça. Tercera: Funcions a desenvolupar Les funcions ha realitzar pel personal adscrit al lloc de treball de treballador/a social, a títol enunciatiu, són, entre d'altres: A) Funcions genèriques: a) Promoure el desenvolupament de les capacitats de la persona que li permetin resoldre els problemes socials individuals i col·lectius b) Fomentar l'establiment de serveis i polítiques socials justes i alternatives per als recursos socioeconòmics existents i actuar-hi. c) Facilitar informació i connexions socials que permetin l'adaptació dels recursos formals i informals a les necessitats canviants de la persona d) Vetllar pels drets i deures de la persona atesa e) Coordinar l'àrea social del centre, especialment en els programes d'intervenció en famílies i el programa de relació amb la comunitat Residència Guillem Mas Fundació Privada Guillem Mas f) Ser el professional referent al llarg de tot el procés d'acollida, estada i comiat de la persona i la seva família al centre, vetllant per la continuïtat de l'atenció. B) Funcions en relació a les persones usuàries, la seva família o persona de referència a) Establir el primer contacte amb la persona gran, família o persona de referència per a identificar les expectatives i ajustar-les a la realitat del centre b) Elaborar, executar i avaluar el programa d'acollida de la persona gra i la família c) Emplenar i fer el seguiment d'aquella documentació necessària per a la intervenció social en les persones usuàries. d) Coordinar, quan sigui necessari, conjuntament amb el servei d'infermeria, l'acompanyament de les persones usuàries a consultes externes o a l'hospital i fer-ne el seguiment e) Donar suport a la família en les diferents situacions o processos que passa la persona atesa al llarg de la seva vida. f) Vetllar perquè s'acomplexin les normes de confidencialitat de les persones usuàries i el respecte al dret a la intimitat g) Elaborar, executar i avaluar el programa d'intervenció en famílies. h) Intervenir en situacions de pèrdues i conflicte de la persona atesa, en coordinació amb la resta de l'equip. i) Promoure la participació i procurar que totes les persones estiguin sempre informades de les activitats culturals i lúdiques que puguin desenvolupar-se en la comunitat. Facilitar l'assistència d'aquelles persones residents amb dependència física i psíquica que no puguin fer-ho soles, en coordinació amb altres professionals j) Col·laborar amb l'educador/a social del centre per elaborar i fer el seguiment del programa de voluntariat del centre, en tot allò referent al suport social individual k) Informar la persona i tramitar, si escau, sobre aspectes de tutela, el document de voluntats anticipades (testament vital), així com també registrar i garantir las darreres voluntats de les persones que ho hagin expressat. l) Intervenir, conjuntament amb la resta de l'equip, en el procés de l'acompanyament a la mort. m) Fer els tràmits necessaris en cas d'alta (trasllat a una altra residència, al seu domicili o per defunció). En aquest darrer cas, s'actuarà quan no hi hagi familiars. n) Vetllar pel respecte als costums relacionats i a la diversitat cultural de les persones ateses. C) Funcions en relació amb l'equip interdisciplinari. a) Proporcionar a la resta de professionals de l'equip la informació que pugui contribuir a millorar l'atenció integral d'aquests vers la persona b) Participar en les sessions de treball destinades a l'elaboració i el seguiment del Pla individual d'atenció interdisciplinària (PIAI), i fixar de Residència Guillem Mas Fundació Privada Guillem Mas forma consensuada amb la persona atesa o la persona responsable els objectius a assolir c) Facilitar la relació i comunicació entre les persones ateses, les famílies i els professionals del centre d) Participar en l'elaboració i la revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp del treball social e) Col·laborar amb la direcció del centre en els estudis per copsar i mesurar el grau de satisfacció dels resident i familiars. f) Elaborar estudis dirigits cap a la creació de nous mètodes de treball o millora dels ja existents, amb l'objectiu de millorar la pràctica diària. g) Participar en l'elaboració de la memòria anual d'activitats del centre i altres estudis i treballs, i facilitar les dades relatives a l'àmbit de la seva competència h) Coordinar-se amb la resta de l'equip pel que fa al programa anual d'activitats i) Promoure i participar en els comitès d'ètica del centre i altres j) Col·laborar en la formació continuada dels professionals del centre, alumnes en pràctiques i personal voluntari. k) Participar de manera activa, conjuntament amb els altres membres de l'equip, en els plans de millora del centre. D) Funcions en relació amb la comunitat a) Coordinar i col·laborar, conjuntament amb els professionals d'altres institucions externes al centre, en la gestió de casos i projectes socials en comú. b) Afavorir la interrelació entre el centre i la comunitat i promoure que els serveis de la residència es considerin en l'àmbit comunitari com un altre recurs social i com un lloc de vida, integrat a al Xarxa de serveis socials i sociosanitaris c) Intervenir, conjuntament amb altres professionals, en els òrgans de participació de la comunitat. E) I, en general, totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes pel servei. Quarta: Requisits dels/de les aspirants Per prendre part en el procés selectiu és necessari que els/les aspirants compleixin, en la data de finaltizació del termini de presentació de les sol·licituds els requisits següents: a) Tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol dels països membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els quals sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. b) Els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han de demostrar coneixements suficients de castellà i català; s'exigirà la superació de proves amb aquesta finalitat Residència Guillem Mas Fundació Privada Guillem Mas c) Llengua catalana: Nivell C de la llengua catalana o equivalent, de coneixements de llengua catalana, expedit per la Junta Permanent de Català d) Llengua castellana: Nivell superior (pels/per les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola). e) Titulació: Estar en possessió del títol de diplomat en Treball Social. f) Haver complert setze anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa. g) Posseir la capacitat física i psíquica i no patir cap malaltia o defecte físic que impedeixi l'exercici de les funcions pròpies de la plaça convocada. h) No estar inhabilitat/d per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol administració. Cinquena: Forma i termini de presentació de sol·licituds Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar al Registre General de la Residència Guillem Mas fins del termini improrrogable de 15 dies comptar des del següent al de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i exposició en el tauler d'edictes de la Residència i al web corporatiu (www.canetdemar.cat). També poden presentar-se en qualsevol de les altres formes previstes a l'article 38.4 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Sisena: Documentació adjunta a la sol·licitud - Acreditació de reunir els requisits exigits a la base quarta - Mèrits: les sol·licituds han d'anar acompanyades dels justificats acreditatius dels mèrits al·legats, de conformitat amb el que s'estableix en aquestes bases i sense que el tribunal qualificador en pugui valorar d'altes que no siguin aportats en aquest moment. Setena: Admissió dels aspirants Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licitud, el president del Patronat, dictarà una Resolució, en el termini d'un mes, que declararà aprovada la llista d'admesos/es i exclosos/es. Aquesta Resolució assenyalarà on estan exposades al públic les llistes complertes dels aspirants admesos/se si exclosos/es, així com el dia, l'hora i el lloc de començament de les proves. Aquesta Resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de la Residència i a la pàgina web municipal. Es concedirà un període de deu dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Les al·legacions presentades es resoldran en el termini de 30 dies següents a la finalització del termini per a la presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades. Residència Guillem Mas Fundació Privada Guillem Mas Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista d'aspirants admesos/es i exclosos/es i no caldrà tornar a publicar-se. Si s'accepta alguna reclamació, es procedirà a notificar-la al/a recurrent. S'esmenarà la llista d'admesos/es i exclosos/es exposant-se novament al tauler d'edictes de la Residència i a la pàgina web municipal Vuitena: Tribunal qualificador President: La directora de la Residència Guillem Mas Vocals: La treballadora social de la Residència Guillem Mas La psicòloga de la Residència Guillem Mas Secretària: La tècnica de Recursos Humans de l'Ajuntament, que actuarà amb veu i sense vot Hi podrà ser present, com a observador un membre del Comitè d'Empresa de la Residència Guillem Mas. La designació nominal dels membres, inclosos els respectius suplents, es publicarà en el tauler d'anuncis de la Residència i a la pàgina web municipal. El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de la majoria absoluta dels seus membres, siguin titulars o suplents. Els actes del tribunal poden ser impugnats davant l'òrgan convocant mitjançant recurs d'alçada. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment comú. Novena: Procés selectiu El sistema selectiu serà el de concurs. 7.1. Coneixement de la llengua catalana Consistirà en la realització d'exercicis de coneixement gramaticals i de comprensió escrita i oral que acreditin el coneixement de la llengua catalana, adaptat al nivell C, d'acord amb els criteris emprats per la Secretaria de Política lingüística de la Generalitat de Catalunya. Aquest exercici és obligatori i eliminatori. La qualificació d'aquest exercici serà d'Apte/a o No Apte/a. Els/Les aspirants que acreditin documentalment posseir el nivell exigit o superior, d'acord amb el que estableix l'apartat 2.1.1.7 de la base general 2a, restaran exempts/es de realitzar aquest exercici i se'ls assignarà la qualificació d'Apte/a. Residència Guillem Mas Fundació Privada Guillem Mas 7.2 Coneixement de la llengua castellana Consistirà, pels/per les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, en la realització d'un exercici que consistirà en la redacció de un text de 100 paraules en el termini màxim de 20 minuts i a mantenir una conversa amb membres del tribunal durant el termini màxim de 10 minuts i, si s'escau, amb els/les assessors/es especialistes que aquest designi. Aquest exercici serà obligatori i eliminatori. La qualificació d'aquest exercici serà d'Apte/a o No Apte/a. Els/Les aspirants que acreditin documentalment posseir el nivell exigit o superior, d'acord amb el que estableix l'apartat 2.1.1.8 de la base general 2a, restaran exempts/es de realitzar aquest exercici i se'ls assignarà la qualificació d'Apte/a. 7.3 Prova pràctica Consistirà en la resolució, en el termini màxim de 45 minuts, d'un o diversos supòsits pràctics relacionats amb el temari específic que consta a l'annex de les presents bases. La qualificació d'aquesta prova serà de 0 a 10 punts, requerint-se una puntuació mínima de 5 punts per a la seva superació. Només hi haurà una convocatòria per a cada prova, i s'exclourà del procés selectiu l'aspirant que no hi comparegui, independentment de l'eventual justificació de la incompareixença L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercici d'actuació individual serà per ordre alfabètic de cognoms. 7.4 Valoració de mèrit a) Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc de treball a proveir, a raó de 0,2 punts per any, fins a un màxim de 3 punts L'experiència professional s'ha d'acreditar documentalment (contractes, certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social) en el termini previst a la base sisena. b) Per cada curs de formació que tingui relació directa amb el lloc a proveir i, fins a un màxim de 2 punts d'acord amb els següent criteri: Durada inferior a 25 hores: 0,15 punts per cada un Durada entre 26 i 50 hores: 0,25 punts per cada un Durada entre 51 i 100 hores: 0,40 punts per cada un Durada superior a 100 hores: 0,50 punts per cada un Desena: Entrevista personal Residència Guillem Mas Fundació Privada Guillem Mas El tribunal, si així ho estima oportú, podrà mantenir una entrevista personal amb els/les aspirants, a fi de determinar i clarificar els valors professionals aportats que millor s'adeqüin al lloc de treball i que no hagin estat degudament apreciats en les fases anteriors. La puntuació màxima concedida serà de 4 punts. La puntuació definitiva del concurs serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes a la fase de concurs més la de l'entrevista personal. Onzena: Publicació de resultats i presentació de documents Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de la Residència i a la pàgina web municipal la relació d'aprovats per ordre de puntuació final. En cap cas el nombre d'aprovats pot superar el de les places convocades. Contra aquest resultat pot interposar-se recurs d'alçada davant el president del patronat. En el termini de vint dies des de l'endemà de la publicació de la llista d'aprovats, els interessats hauran de presentar els documents requerits a les bases