ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'OMIC ens informa de les qüestions bàsiques sobre els contractes d'assegurança
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ens dóna alguns consells del món de les assegurances amb relació al principi de transparència en les relacions contractuals i algunes recomanacions sobre els contractes d'assegurances.
PUBLICAT Dijous, 06.05.2021
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

Si el principi de la transparència regnés en tots els tipus de contractes amb els consumidors no tindríem tanta conflictivitat en les relacions de consum. I en conseqüència no hi hauria tanta desconfiança a l'hora de contractar un servei amb una gran empresa.

El món de les assegurances és un d'aquests sectors en el que hauria de ser cabdal el principi de transparència en la contractació predisposada. En tot cas aquí us deixem uns conceptes bàsics que us poden servir a l'hora de contractar els serveis d'una companyia d'assegurances i també durant la vigència del contracte.

Us recomanem que us informeu de les diverses ofertes per poder-les comparar. El titular d'una assegurança ha de pagar una prima, anualment o amb la periodicitat pactada a la pòlissa. La durada de la pòlissa ha d'estar indicada a les condicions particulars de la mateixa pòlissa. El període mínim és d'un any i normalment hi haurà una clàusula de pròrroga automàtica, però en aquest cas heu de tenir present que si no us interessa que es prorrogui automàticament ho heu de notificar a l'entitat asseguradora, com a mínim un mes abans de la data de venciment.

La pòlissa ha de contenir: Les condicions generals, que són clàusules del contracte d'assegurança que han estat redactades i imposades per l'entitat asseguradora, i que són comunes a totes les pòlisses del mateix tipus d'assegurança que celebra una determinada entitat asseguradora. I les condicions particulars, que són les dades del prenedor, el concepte assegurat, el beneficiari i l'assegurat, el risc, la quantitat assegurada, l'import de la prima, el venciment i la forma de pagament i la duració del contracte.

Heu de tenir en compte que si patiu cap sinistre, l'heu de comunicar a l'entitat asseguradora en un termini de 7 dies a partir del moment que us n'heu assabentat, sempre que la pòlissa no estableixi cap altre termini superior. A partir d'aquest moment la companyia asseguradora inicia la investigació i el peritatge necessari per comprovar el sinistre i determinar l'import dels danys. De tota manera, dins dels 40 dies posteriors a la recepció de la comunicació del sinistre, la companyia asseguradora ha d'efectuar el pagament de l'import mínim que, segons les circumstàncies conegudes, pugui deure.

En cas de desacord amb la companyia, ja sigui en la indemnització d'un sinistre, la interpretació del contracte, el cobrament de la prima o la duració de la pòlissa (entre d'altres) us heu de poder adreçar a la companyia mitjançant un telèfon gratuït del Servei d'Atenció al Client i/o al Defensor del Client, i en última instància la Dirección General del Seguro. En tots els casos la OMIC de l'Ajuntament us informarà i/o ajudarà a tramitar qualsevol reclamació envers les companyies asseguradores.

^