Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Dilluns, 16.07.2018

Comunicació i Atenció ciutadana publica la Memòria de l'any 2017. És el primer cop que aquest servei publica les xifres de l'atenció ciutadana duta a terme durant l'exercici anterior. Ho podem fer gràcies a la reorganització dels serveis municipals que, des de fa gairebé dos anys, ha unificat en una única àrea les dues portes d'entrada de l'Ajuntament, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i el portal institucional www.canetdemar.cat. El fet que funcionin de forma unificada i coordinada és un primer pas per aconseguir complir amb els criteris d’eficiència i eficàcia que ha d’assolir un servei públic. Per aquest motiu, s’ha tecnificat la direcció de l’Àrea i s’han començat a fixar els objectius que han de permetre al consistori adaptar-se a la legislació en matèria d’administració electrònica.

Amb la unificació dels serveis de Comunicació i Atenció ciutadana, es fa un pas més per acostar l'administració a la població.  Queda enrere el concepte d´informar el ciutadà  només des del punt de vista unidireccional de l'administració. Amb la comunicació es tenen en compte la resposta i l'opinió ciutadanes i fem tot el possible per oferir una atenció propera i al màxim d'útil. La modernització de l'administració, amb la introducció progressiva de l'administració electrònica, en cap cas ha de significar la pèrdua de l'atenció directa.  L'objectiu és acostar-nos als ciutadans i les ciutadanes, utilitzant tots els canals i els suports possibles, però sense perdre la vocació de servei públic que ha de tenir un ajuntament i les persones que en formem part.

Malgrat no disposar encara de les millores tecnològiques que ens han de permetre guanyar en agilitat i comunicació efectiva, l'atenció ciutadana atèn mensualment una mitjana de 720 persones en atenció directa a la primera línia d'atenció, que és la que es fa des de la recepció de l'Ajuntament. Aquí no s'ha pogut tenir en compte el lliurament i la venda de material de medi ambient i de campanyes promocionals de les diferents àrees, ja que no s'ha comptabilitzat. Tampoc hem pogut xifrar la recollida de votacions als pressupostos participatius, al pressupost jove i la consulta del cens electoral, ja que només en vam fer una part que ha quedat inclosa a la participació total.

Queda reflectit a la memòria, la gran quantitat de temes que es tracten des de Comunicació i Atenció ciutadana. Com a departament transversal que som, donem servei a totes les àrees de l'Ajuntament i per tant, l'atenció és continuada i canvia constantment.  S'han comptabilitzat 8.216 registres d'entrada i 3.573 registres de sortida; 942 persones han estat donades d'alta al padró d'habitants, essent la xifra oficial a 1 de gener de 2017, de 14.423 persones que viuen a Canet de Mar. Pel que fa al servei de comunicació externa, hem comptabilitzat 1.315 entrades al web municipal. I en comunicació interna s'han enviat 97 comunicats. Aquest és un servei que va néixer fa 13 anys amb la voluntat inicial d'informar al conjunt de treballadors de l'Ajuntament de tot allò que es difonia a la població, i que després s'ha convertit en un servei intern corporatiu.

Al 2017 també hem fet una renovació del web institucional, que ara és completament responsiu, és a dir, que es pot consultar des de qualsevol dispositiu electrònic amb connexió a internet. L’arquitectura l’hem dissenyada pensant en els ajuntaments el futur, orientats a facilitar la relació de la ciutadania amb l’administració. D'aquí que hagin pres protagonisme espais com els tràmits i les gestions, la informació directa dels equipaments o el tauler d’anuncis.

Us convidem a llegir el document, que publiquem també al portal de transparència institucional.

Memòria Comunicació i atenció ciutadana 2017

Memòria Comunicació i atenció ciutadana 2017

Fitxer: memoria_comunicacio_i_at_ciutadana_2017_v1.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 7
Mida: 154.62 kB