Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Dijous, 12.05.2016

L'Ajuntament es fa ressò de la informació publicada per la Confederació de Comerç de Catalunya que fa referència a la suspensió cautelar de la Llei 3/2014, de 19 de febrer, d’horaris comercials i de mesures per a determinades activitats de promoció, que ha fet el Tribunal Consitucional. La Llei està suspesa però no derogada ja que està pendent de la sentència definitiva, per tant és recomanable continuar actuant sota l’ordenació comercial catalana com a bona pràctica comercial.

Aquest és el text de la nota publicada per la Confederació de Comerç de Catalunya:

El passat 21 d’abril va sortir publicada, al Butlletí Oficial de l’Estat, la suspensió cautelar del Tribunal Constitucional contra el recurs d’inconstitucionalitat que el govern central va interposar contra la Llei 3/2014, de 19 de febrer, d’horaris comercials i de mesures per a determinades activitats de promoció.

Tot i la notícia, des de la CCC volem informar-vos que, si bé la llei està suspesa, no està derogada, perquè encara està pendent de la sentència definitiva i, per tant, us recomanem continuar actuant sota l’ordenació comercial catalana com a bona pràctica comercial.

En aquest sentit, el ple del Tribunal Constitucional ha decidit, en espera de sentència definitiva:

1.   Mantenir la suspensió dels següents articles de la llei catalana.

• Article 1.2b. El nombre d’hores diàries en què els establiments comercials poden romandre oberts és de 12, com a màxim, tant els dies feiners com els festius autoritzats.

És a dir, queda eliminada la prohibició d’obrir un màxim de 72 hores setmanals. Segons la normativa estatal recollida en el Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i el foment de la competitivitat, l’horari global en els dies laborables no pot ser restringit per les comunitats autònomes a menys de 90 hores setmanals.

• Article 2.1.i. Exclusions de l’horari comercial general. Els establiments comercials de venda personalitzada o en règim d’autoservei, els titulars dels quals siguin petites o mitjanes empreses que no pertanyin a grups empresarials, sempre que la superfície de venda no superi els 150 m² i tinguin una oferta orientada essencialment a productes de compra quotidiana d’alimentació. Aquesta excepció es pot fer extensiva, per a un període de sis mesos, com a màxim, als establiments de la mateixa dimensió i activitat que passin a ésser directament gestionats per empreses franquiciadores petites, mitjanes o grans com a conseqüència del cessament de llur franquiciat que tingui la consideració de petita o mitjana empresa no pertanyent a un grup empresarial.

• Article 2.1.j. Exclusions de l’horari comercial general. Els establiments comercials de venda personalitzada o en règim d’autoservei, els titulars dels quals siguin petites o mitjanes empreses que no pertanyin a grups o cadenes de distribució ni operin sota el mateix nom comercial, situats en municipis de menys de 5.000 habitants, sempre que la superfície de venda no superi els 150 m², amb l’autorització prèvia del ple municipal i la comunicació de l’Ajuntament al departament competent en matèria de comerç.

Segons l’article 5 de la normativa estatal, els establiments amb una superfície útil i de venda al públic inferior a 300 metres quadrats (no 150 m²), independentment del seu sector d’activitat comercial (no només productes quotidians d’alimentació), tenen plena llibertat per determinar els dies i les hores en què podran romandre oberts, exclosos els pertanyents a empreses o a grups de distribució que no tinguin la consideració de petita i mitjana empresa.

• Article 16.10. La venda en rebaixes es pot dur a terme, a criteri de cada comerciant i durant el termini que aquest consideri convenient, en els períodes estacionals següents:
a)    Període estacional d’hivern: del 7 de gener al 6 de març, ambdós inclosos.
b)    Període estacional d’estiu: de l’1 de juliol al 31 d’agost, ambdós inclosos.

És a dir, les botigues podran fer les rebaixes fora dels períodes estacionals determinats per la llei catalana.

2.   Aixecar la suspensió als articles 3.1 i 3.2 de la llei catalana, per la qual cosa el Govern de la Generalitat continuarà tenint competències en la determinació de municipis i zones turístiques.

Podeu consultar la pàgina del CCC clicant aquí

Podeu consultar la sentència del tribunal constitucional clicant aquí.

Podeu consultar la Llei 3/2014, de 19 de febrer, d’horaris comercials i de mesures per a determinades activitats de promoció (llei catalana) clicant aquí.

Podeu consultar el Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i el foment de la competitivitat (normativa estatal) clicant aquí.