Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Dijous, 10.05.2018

omic petitEl Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona ha publicat recentment, les dades de l'estudi de valoració del grau de satisfacció de les OMIC de 8 municipis de la província de Barcelona. L'estudi s'ha dut a terme sobre un total de 788 entrevistes a usuaris d'aquestes oficines municipals d'atenció al consumidor. En concret, a Canet de Mar, s'ha realitzat l'estudi sobre 100 usuaris que han fet ús de la OMIC durant l'any 2017. I el resultat no pot ser millor. La nota que ens han posat els usuaris ha estat d'un 7,9.

Però a més a més d'aquesta puntuació, l'estudi il·lustra altres dades molt interessants sobre el servei de consum al nostre municipi. Per exemple, l'estudi alerta que un 22% dels usuaris han utilitzat el servei més d'una vegada. Per sobre del 18,4%, que és la mitjana dels vuit ajuntaments valorats. D'altra banda, el 79% dels usuaris han anat a l'OMIC per interposar una reclamació, mentre que un 18 % ho han fet per realitzar una consulta i un 3% per interposar una denúncia o queixa.

Una dada molt gratificant és que el 55% dels usuaris han conegut el servei pel “boca-orella”. És important que els habitants de Canet de Mar coneguin el servei i el recomanin als més propers quan detectin la necessitat d´acudir a l'OMIC. Un altre 15% ho ha sabut a través d'internet, un 18% directament a través del web de l'Ajuntament, un 5% perquè ja l'havia utilitzat en anteriors ocasions i un 7% per altres vies.

Una altra dada que volem remarcar, pel fet d'estar per sobre de la mitjana de l'estudi, son els aspectes que més importen a la gent quan al servei prestat. Un 70% dels enquestats valoren molt la informació que se'ls dóna a l'OMIC. I un 20% pondera positivament els coneixements dels tècnics de l'Oficina.

Finalment, es preguntava als enquestats si en cas de tenir un problema de consum, tornaria a l'OMIC. La mitjana dels enquestats dels 8 ajuntaments és del 93,1% i a Canet de Mar hem obtingut un 94% de la gent que repetiria.
Des de l'OMIC s'agraeix la confiança dipositada per la població en el seu servei durant els darrers anys, i s'anima a aquells que no l'han fet servir a fer-ho, en cas que necessitin assessorament, vulguin reclamar o denunciar qüestions relacionades amb productes i serveis de consum.