X
1a finestra emergent - portada
Botķ que mostra/amaga menú lateral
Notícies
La Diputaciķ lliura a l'Ajuntament una diagnosi tecnolōgica
PUBLICAT Dimarts, 06.02.2018
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrōnic

imatge web auditoria informāticaLa Diputaciķ de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament una diagnosi tecnolōgica, que servirā de punt de partida per establir un pla de millores dels Sistemes d'Informaciķ adaptat a la realitat del consistori. Les diagnosis sķn treballs que inclouen l’inventari dels recursos i projectes TIC de l’entitat, i una anālisi del model organitzatiu i de gestiķ dels seus actius tecnolōgics.

Aquest document se situa dins del context de la Diagnosi TIC que la Diputació de Barcelona està duent a terme per a diversos ajuntaments, entre ells el nostre. Forma part dels ajuts inclosos dins el Catāleg de Serveis de la Diputaciķ per als municipis de la província. Dins d'aquesta actuació s'ha fet una recollida d'informació i un seguit de visites a l'Ajuntament amb l'objectiu d'acotar l'abast de la diagnosi i captar la màxima informació per poder realitzar-la amb garanties.

Amb la informació obtinguda s'ha fet una fotografia de l'estat dels Sistemes d´Informació de l'Ajuntament. Aquesta situació actual s'ha analitzat per poder assessorar l'Ajuntament i proposar un pla de millores adient per a la nostra realitat. El departament d'Informātica dķna servei a 14 seus municipals i aproximadament a 135 treballadors. D'aquests treballadors, prop d'un centenar duen a terme tasques que es recolzen directament sobre sistemes d'informació municipals. A banda, cal tenir en compte la normativa d'obligat compliment a l'administraciķ, com les lleis 39 i 40 de 2015, de procediment administratiu i rčgim jurídic, o l'Esquema Nacional de Seguretat i la Llei de Protecciķ de Dades.

Informātica forma part del grup de treball impulsor de la modernitzaciķ de l'Administraciķ, juntament amb el Servei de Secretaria, l'Arxiu i lés ārees de Comunicaciķ i Atenciķ ciutadana i de Recursos Humans. Serveis informātics i desenvolupament tecnolōgic hi té un paper clau, en tant que fa possible que la resta d'ārees i serveis puguin desenvolupar amb normalitat la seva tasca d'acord amb les necessitats del segle XXI.

Quč s'ha treballat?

Per a dur a terme la diagnosi, s'ha treballat en:

•    Bloc de seguretat (LOPD/ENS, polítiques d'ús i seguretat, establiment de processos, custōdia de contrasenyes, seguretat perimetral, seguretat física de la sala tčcnica de servidors, cōpies de seguretat, entre d'altres).
•    Bloc de comunicacions (estructura xarxa corporativa, distribuciķ seus, enllaįos inalāmbrics, entre d'altres).
•    Bloc de programari (inventari d´aplicacions, control i seguiment d´incidčncies, arxiu informātic, gestiķ d'expedients, etc)
•    Bloc de maquinari (estructura física a la sala tčcnica de servidors i parc d´ordinadors personals)
•    Bloc de recursos (pressupost TIC, xarxa d´impressiķ, proveīdors, operadors, entre d´altres).
•    Bloc de gestiķ i control (operativa interna del departament, gestiķ de projectes, quadre de comandament TIC)

I a partir d'ara?

La diagnosi presentada ens permet valorar tirar endavant un seguit d'accions correctores que, en el seu conjunt, constitueixen el pla de millora recomanat. Aquestes accions s'aniran introduint i relacionant amb els aspectes estudiats mitjançant uns “quadres de proposta”, que contindran els títols d´aquestes i una referència al pla de millora, on poder consultar el text íntegre de la proposta.

Entre les actuacions prioritāries, les que tenen a veure amb l'estructura i governanįa de les TIC, i sķn aquestes:

•    Potenciar l'estructura interna i establir el marc de gestiķ
•    Consolidar l'operativa interna
•    Establir una gestiķ de projectes de forma estandaritzada
•    Objectivar els parāmetres de gestiķ mitjanįant un quadre de comandament TIC

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar@canetdemar.cat
^