ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Els 27.000 visitants del Canet Rock han generat despesa a Canet per valor d'uns 380.000 euros
PUBLICAT Dimecres, 01.10.2014
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

L'Ajuntament ha rebut aquest estiu l'estudi d'impacte econòmic de l'esdeveniment Canet Rock 014, celebrat el 5 de juliol passat al municipi. Després de la presentació que el regidor de Promoció Econòmica ha fet als companys de l'Equip de Govern aquest setembre, toca fer-ne la valoració institucional.

Les dades, que trobareu detallades al document que acompanya aquesta notícia, són prou aclaridores. La despesa que les més de 27.000 persones van generar al municipi fora del recinte del festival, incloent l'allotjament, s'estima en uns 381.000 euros. L'Ajuntament ha comptabilitzat una despesa feta pel consistori de gairebé 36.000 euros. Si tenim en compte també l'efecte induït que tota aquesta despesa genera en l'economia i que es quantifica en uns 180.000 euros, l'impacte econòmic total del festival generat al municipi s'estima en gairebé 600.000 euros.  Els números surten.

Canet Rock 014 - comunicació   Presentació Canet Rock 2014

L'estudi d'impacte econòmic l'hem dut a terme a través de la Diputació de Barcelona, que disposa d'un programa de suport als ajuntaments, el Mentor Territori, que té com a finalitat l'assistència tècnica per al desenvolupament de projectes destinats a la promoció econòmica i l'ocupació. En el cas concret del Canet Rock i el seu impacte econòmic, s'ha encarregat a l'empresa GESOP, que ha portat a terme dues enquestes durant el festival. Una entre els 27.000 visitants que van acostar-se al municipi amb motiu de la celebració del Canet Rock i una altra entre els comerciants de Canet. De la primera es van fer gairebé un miler d'entrevistes. De la segona mig centenar.

L'impacte econòmic per als comerciants i restauradors ha estat també molt positiu. Ho ha estat més pels establiments d'hostaleria que per als comerços. Tot i aixó, entre aquests darrers, són els dedicats a l'alimentació els qui més han vist créixer la seva xifra de negoci. I l'impacte ha estat més positiu per als qui han portat a terme alguna acció concreta amb motiu del festival.

Entre el perfil dels visitants destaca que la mitjana d'edat no arriba als 30 anys. La majoria són catalanoparlants i té estudis superiors. La ciutat de Barcelona i les comarques més properes són les que apleguen la quantitat més gran de visitants, sobretot la nostra i el Vallès Oriental. El cotxe ha estat el mitjà de transport triat majoritàriament, però quatre de cada deu visitants, han vingut en tren.

Canet Rock 2014 - Comunicació  Canet Rock 2014 - Comunicació

Un 15% dels visitants s'ha quedat a dormir a Canet. La gent més gran i els que vénen de més lluny són els qui més van pernoctar aquí. I el càmping ha estat l'allotjament triat en primera opció. De mitjana, els assistents de fora de Canet s'han gastat uns 31 euros per persona, més a dins del recinte que a fora. I els diners han estat majoritàriament gastats en menjar i beguda.

Pel que fa a l'opinió del festival, el més positiu ha estat la música i el cartell i també l'ambient, per davant de la reivindicació política, la història del festival o l'indret on se celebra. De fet, el motiu principal per venir han estat els grups triats per al cartell del festival. La part negativa, la que es va esmentar ja des de just després de la celebració de l'esdeveniment, és a dir, les incidències derivades de l'organització, per aglomeració i cues als bars i lavabos del recinte i també els problemes de mobilitat derivats, com ara la relativa llunyania de l'estació o la platja.

Més del 90% dels enquestats creuen que el Canet Rock s'ha de tornar a celebrar l'any que ve. Si fos així, gairebé la meitat assegura que tornaria i més d'un terç diu que probablement també ho faria. Els que més asseguren que tornarien al Canet Rock són els joves.

Pel que fa a les despeses que ha tingut l'Ajuntament, l'estudi recull les dades econòmiques per àrees. Així s'hi reflecteix Joventut (1.500 euros), Seguretat Ciutadana (1.815 euros), Obres i Serveis (1.850 euros), Promoció Econòmica (1.817 euros), Medi Ambient (7.242 euros), Cessió de parcel·les (4.500 euros) o personal (16.894 euros). La despesa ascendeix a 35.621 euros. Cal afegir també àrees que han treballat intensament per aquest esdeveniment, com ara la de Comunicació i gestió de la informació, que ha dut a terme tot el seguiment de l'esdeveniment des que era projecte fins a la seva celebració i tota la feina posterior d'edició i muntatge dels documents gràfics que formaran part de la història local.

Canet Rock 2014 - Comunicació  Canet Rock 2014 - Comunicació

L'estudi conclou amb una bona valoració general del festival i de la repercussió social i també econòmica que ha generat a Canet de Mar. Ha estat un esdeveniment profitós per al municipi, des de diversos punts de vista. A nivell econòmic ha suposat un important estímul per l'economia local, però a més a més, existeixen elements més difícils de comptabilitzar però també importants a l'hora de fer balanç. D'una banda, hi ha moltes persones que s'han acostat per primer cop a Canet. D'altra banda, cal valorar també l'impacte sobre la notorietat de la localitat, que es deriva del fet que el festival incorpori el nom de Canet, tenint en compte la repercussió que aquest ha tingut en els mitjans de comunicació.

I es proposen també opcions a desenvolupar de cara a noves edicions del festival, com ara donar a conèixer Canet com a destinació turística de proximitat o oferir més activitats paral·leles i vinculades el dia abans o després de l'esdeveniment.

Impacte econòmic Canet Rock - informe

Impacte econòmic Canet Rock - informe

Fitxer: 735_CanetRock014_Informe_1.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 79
Mida: 941.53 kB

Informació relacionada

^