ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'Oficina d'Atenció al Consumidor formula 22 denúncies durant el 2013
PUBLICAT Dimarts, 15.07.2014
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

imatge web atenció al clientL'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) desenvolupa la seva feina a Canet de Mar des de l'any 2008. Actualment està ublicada a Vil·la Flora i fa atenció personalitzada un cop per setmana. Al darrer número del butlletí Viure Canet, vam publicar les xifres de l'atenció de l'Oficina durant l'any 2013. 

Així, l’any 2013 l’OMIC de Canet de Mar va atendre 448 assumptes, dels quals 315 es van resoldre amb una consulta, 111 es van convertir amb expedients de reclamació, i es van formular 22 denúncies davant de l’Agència Catalana de Consum. El 59% dels expedients tancats l’any 2013 es van resoldre a favor del consumidor. Segons un estudi de la Diputació de Barcelona la mitjana de casos resolts en els municipis de la Província de Barcelona és del 58%. Quan als sectors més reclamats, durant l’any 2013 han estat les telecomunicacions i els serveis bàsics. Entre tots dos sectors han contemplat el 30% de reclamacions.

L'OMIC és un servei gratuït d’informació, ajuda, mediació i orientació destinat a les persones consumidores i usuàries perquè puguin exercir els seus drets bàsics. Els serveis que s’ofereixen són: atenció al ciutadà prèvia visita concertada; tramitació de les consultes i reclamacions i, si s’escau, remissió  als organismes competents; gestionar les reclamacions de les persones consumidores i usuàries per intentar trobar solucions als conflictes plantejats; promoure accions d’inspecció de consum del comerç minorista per verificar el compliment de la normativa que afecta els drets de les persones consumidores i usuàries, i en general qualsevol altra funció relacionada amb la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.
Hem de tenir en compte que no estem davant un organisme creat amb la finalitat d’obligar a complir les normes de consum. L’OMIC té com a finalitat mediar en els conflictes i intentar fer respectar les normes. Però al cap i a la fi, aquelles reclamacions que malauradament no són resoltes a favor del consumidor, sempre poden ser resoltes davant de la justícia ordinària o altres administracions públiques en sectors molt concrets (serveis telefonia, banca o assegurances).

^